شنبه ۱۳۹۸/۰۶/۳۰

رئیس پلیس راهور استان اعلام کرد؛

آموزش ۳هزار راننده سرویس مدارس در قزوین

رئیس پلیس راهور استان قزوین از آموزش ۳هزار راننده سرویس مدارس در مرکز استان با کمک شهرداری خبر داد.

به گزارش پیام شهر؛ مهرداد حسن‌پور در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: هر سال در هفته دفاع مقدس، ۳۱ شهریور ماه در میدان لشگر رژه برگزار می‌گردد؛ از این رو از ساعت ۶ صبح این روز محدودیت ترافیکی تا پایان رژه اعمال می‌شود.

او با اشاره به بازگشایی مدارس افزود: نخستین روزهای شروع سال تحصیلی گره‌هایی به دلیل تراکم خودروها به وجود می‌آید و دلیل آن این است که برخی اولیا سرویس مدرسه فرزند خود را انتخاب نکرده و برخی رانندگان سرویس‌ها هم مسیر مناسب خود را پیدا یا انتخاب نکرده‌اند.

این مسئول با اشاره به هماهنگی با شهرداری برای ایمن‌سازی تردد دانش‌آموزان در معابر به ویژه مدارس موجود در معابر اصلی بیان کرد: در هر یک از پنج تقاطع عدل، خیام، آزادی، هلال‌احمر و شهرداری تا پانزدهم مهرماه دو عابریار برای نظم‌بخشی به عبور و مرور مستقر هستند.

حسن‌پور با اشاره به هوشمند بودن ۳۵ چراغ از ۵۷ تقاطع تصریح کرد: سازمان ترافیک شهرداری از ۵۰۰ سرعت‌گیر سطح شهر ۲۰۰ مورد را تاکنون رنگ‌آمیزی کرده و بقیه تا پانزدهم مهرماه انجام می‌شود.

او تصریح کرد: تاکنون ۴۶ کیلومتر از خط‌کشی‌های طولی انجام شده و ۷۰ کیلومتر باقی مانده؛ ضمن اینکه از ۱۳۰ مدرسه، مسیر مقابل ۷۰ مورد تاکنون خط‌کشی عرضی شده که درواقع آموزش عبور از گذرگاه عابر پیاده برای دانش‌آموزان است.

رئیس پلیس راهور استان قزوین به والدین توصیه کرد که با توقف غیراصولی و تجمع مقابل مدارس، موجب ازدحام و بی‌نظمی نشوند که این موضوع به رانندگان سرویس مدارس نیز اعلام شده‌است.

حسن‌پور، آموزش ۲۷ هزار همیار پلیس در سال گذشته را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در سال جاری نیز ادامه پیدا می‌کند.

او بیان کرد: با مشارکت شهرداری قزوین به حدود ۳ هزار راننده سرویس مدارس شهر قزوین اعم از زن و مرد، آموزش‌های لازم در زمینه ترافیکی و اخلاقی داده شده؛ چه اینکه رفتار آن‌ها بر دانش‌آموزان تاثیرگذار است.

این مسئول همچنین بر ضرورت تردد دانش‌آموزان با سرویس مدارس و خودداری از استفاده خودروی شخصی والدین برای تسهیل و روان‌سازی ترافیک سطح شهر تاکید کرد.

حسن‌پور، همچنین از کاهش ۱۳ درصدی تصادفات فوتی در شهرهای استان در پنج ماه نخست امسال خبر داد و افزود: تصادفات جرحی نیز ۱۵ درصد کاهش یافته و در مجموع ۲۲ درصد کاهش تصادفات رخ داده‌است.

تصاویر مرتبط