چهارشنبه ۱۳۹۸/۰۲/۲۵

معاون اداره‌کل بهزیستی قزوین مطرح کرد؛

نبود پوشش بیمه‌ای یک علت عدم استقبال از مراکز مشاوره

معاون توسعه و پیشگیری اداره‌کل بهزیستی قزوین نبود پوشش بیمه‌ای را یکی از عوامل مهم در استقبال نکردن مردم برای استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی دانست.

زهرا غلامرضایی در گفت‌وگو با پیام شهر قزوین با بیان اینکه تعرفه مصوب سازمان بهزیستی برای درمانگران مراکز مشاوره در مقطع کارشناسی ارشد 50 هزار تومان و درمانگران مقطع دکتری 75 هزار تومان به ازای هر جلسه 45 دقیقه‌ای است، افزود: در صورتی که این خدمات زیر پوشش بیمه قرار گیرد، قطعا در افزایش انگیره مردم به سمت خدمات مشاوره تأثیر بسزایی دارد؛ اما این مسئله باید در سطح کلان کشور سیاستگذاری و اجرایی شود.

او از فعالیت 47 مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی حضوری و همچنین یک مرکز دولتی غیرحضوری یعنی سامانه تلفنی صدای مشاور به شماره 1480 در استان خبر داد و گفت: این 47 مرکز تحت نظارت اداره‌کل بهزیستی هستند و مرجع صدور مجوز آنها نیز همین اداره‌کل است؛ اما نهادهای دیگر مانند نظام روانشناسی و آموزش و پرورش نیز به صورت مجزا دارای مرکز مشاوره هستند.

غلامرضایی، با اشاره به انجام 28 هزار مشاوره در مراکز حضوری و 13 هزار و 725 مورد مشاوره از طریق خط 1480 در سال 97  اضافه کرد: مردان نسبت به زنان از خدمات مشاوره کمتر استفاده می‌کنند.

تصاویر مرتبط