چهارشنبه ۱۳۹۸/۰۲/۲۵

خدمات مشاوره در مراکز خدمات سلامت رایگان است

رییس گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به فعالیت 37 نفر کارشناس سلامت روان و رفتار با مدرک تحصیلی کارشناس ارشد بالینی در مراکز خدمات جامع سلامت سطح استان گفت: این خدمات برای عموم مردم رایگان است.

لادن محمدی زاده در گفت‌وگو با پیام شهر افزود: در مراکز خدمات جامع سلامت(مراکز بهداشتی- درمانی سابق) از تمام مراجعان، غربالگری اولیه در حوزه سلامت روان انجام می‌شود و در صورت مثبت بودن غربالگری اولیه، پزشک مرکز فرد را به کارشناس سلامت روان ارجاع می‌دهد.

به گفته او، کارشناس سلامت روان مداخلات روانشناختی در مورد اختلالات روانپزشکی مانند افسردگی و اضطراب انجام می‌دهد و همچنین کارگاه آموزشی با موضوع مهارت‌های زندگی، مهارت‌های فرزندپروری و نحوه برخورد مناسب با نوجوان، آموزش به خانواده بیماران دارای اختلال روانپزشکی برگزار می‌شود.

محمدی‌زاده خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد به دلیل برچسب ناشی از بیماری روانپزشکی با وجود نیاز به دریافت خدمات روانشناختی از دریافت خدمات امتناع می‌کنند و این مسئله منجر به تشدید بیماری و افزایش پیامدهای نامطلوب بیماری در سلامت جسم و روان افراد می‌شود که از این رو یکی از برنامه‌های گروه سلامت روان، تغییر نگاه در برچسب زدن  ناشی از بیماری های روانپزشکی و تشویق مردم به دریافت خدمات روانشناختی است.

تصاویر مرتبط