پنجشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۱

آیت اله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین:

تقوای اجتماعی، شهید سلیمانی را ماندگار کرد

سردار شهید سلیمانی علاوه بر تقوای فردی از تقوای اجتماعی نیز برخوردار بود و همین موضوع سبب شد تا خدمات ایشان ماندگار و اثر گذار شود.

سردار سلیمانی نمونه ای بارز از انسانی باتقوا بود که علاوه بر تقوای فردی از تقوای جمعی نیز برخوردار بود و همین موضوع علت اثرگذاری و ماندگاری خدمات ایشان شد که امیدوارم شخصیت ایشان الگویی برای همه ما باشد.

این سردار بزرگ، زمانی برای گذراندن دروس طلبگی و یا مدارک دانشگاهی نداشت؛ بلکه تنها واهمه از خدا و عشق و علاقه به ذات پروردگار و محبت اولیا الهی وی را به این درجه نائل کرده بود که خودش را مبلغ دینی بداند و بخواهد از حقوق مردم عراق و سوریه در برابر داعش و آمریکایی‌ها دفاع کند.

محبوبیت سردار سلیمانی موجب شد دوست و دشمن به منزلت اکرام و اجلال سردار قیام کردند به طوری که حتی زاهدی وزیر امور خارجه ایران در زمان شاه که به عنوان چهره منفور بعد از شاه شناخته شده، می‌گوید: این شخص قهرمان ماست و خداوند به سردار سلیمانی رأفت و منزلت عنایت فرمود.

سردار سلیمانی به قدری بزرگوار و محبوب بود که حتی از حقوق ایزدی‌های عراق که مسلمان نیستند، اما جزو مستضعفان محسوب می‌شوند نیز دفاع کرد و این اقدام به حدی موثر واقع شدکه یکی از جوانان ایزدی طی نامه ای به سردار می‌نویسد، اجازه دهید پدر بخوانمت؛ چراکه زمانی که جان، مال و امنیت ما مورد هجمه قرار گرفته بود، هیچ کس جز شما به فکر ما نبود که این عملکرد در واقع ایفای رسالت الهی را می‌رساند.

باید گفت؛ سردار سلیمانی برای خدا قیام کرد و جانش را در این راه گذاشت؛ چرا که با خدا معامله کرده بود، از این رو چون معامله صادقانه بود خداوند متعال به اندازه ای در کلام و اراده و وجود شهید سلیمانی نفوذ کرد که دیگر آمریکا را مانند عده ای بزرگ ندید و توانست بگوید آقای ترامپ قمارباز من حریف تو هستم و در نهایت نیز تاثیر خود را گذاشت.

سردار رشید اسلام سپهبد سلیمانی، نماز را در عالی‌ترین سطح اقامه کرد. سوریه آزاد شد، یمن قوت گرفت و لبنان در منطقه به اقتدار رسید، سردار سلیمانی به صورتی عمل کرد که امروز ما می‌توانیم شهادت دهیم که در دنیا نماز را اقامه کرده است.

در واقع شهدا پس از شهادتشان نیز برکاتشان شامل حال مردم می شود و در همین راستا نیز شهادت شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندسی موجب شد تا کشورهای منطقه از وجود تروریست‌ها رهایی یابد و وحدت و یکپارچگی بیشتری میان مردم منطقه به ویژه مسلمانان ایجاد شود.

 

تصاویر مرتبط