پنجشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۱

هدایت اله جمالی پور، استاندار قزوین:

ارادت مردم نسبت به شهید سلیمانی خارج از رنگ بندی سیاسی است

مردم، قدرشناس انسان هایی هستند که دل در گرو خدمت به آن ها بسته اند و در مسیر خدمت رنگ بندی نمی‌کنند و شهید سلیمانی نمونه ای بارز از انسانی است که مردم با هر تفکر و گرایش سیاسی به آن ارق دارند.

سردار سلیمانی یک انسان به تمام معنا، از دنیا رسته و به اعلا رسیده است؛ چرا که رفتارشان در طول حیات پر برکت خود نشان از روحی بزرگ  و مردم دار بوده است.

شخصیت سردار سلیمانی هم در عرصه اجتماعی و هم اعتقادی کم نظیر بود و البته که یک مردم دار به تمام عیار به شمار می‌رفت.

سردار سلیمانی یک الگوی تمام عیار است و زندگی وی هم برای سیاستمداران و جامعه شناسان و هم برای جامعه نخبگان مملو از نکات مهمی است که هریک از آنها می تواند عبرت‌آموز باشد.

مراسم باشکوه تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و حضور آحاد مختلف جامعه و جریانات مختلف سیاسی نشان دهنده  مقبولیت رفتاری سردار سلیمانی در بین تمام اقشار جامعه و محبوبیت وی در میان تمام جریانات سیاسی بوده است.

در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی مردم از این شخصیت به عنوان  مردی بزرگ یاد می کردند که نشان می دهد مردم، قدر شناس انسان هایی هستند که دل در گرو خدمت به آن ها بسته اند و در مسیر خدمت جناح بندی و رنگ بندی نمی‌کنند.

مردم به کسانی دل می‌بندند که  همه افراد را به یک چشم بنگرند و فارغ از هر تفکر و سمت و سویی برای همه به طور یکسان احترام و ارزش قائلند؛ البته سردار سلیمانی نمونه ای بارز از انسانی است که مردم با هر تفکر  و گرایش سیاسی نسبت به آن عرق و حساسیت داشتند و در سوگ وی  اشک ریختند.

 

 

 

امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا با محدودیت هایی برای برگزاری مراسم حضوری مواجه هستیم. فضای مجازی ظرفیت بزرگی برای نشان دادن ابعاد شخصیتی این مرد به  جوانان و  آحاد مردم  است که امیدوارم بتوانیم در سالگرد  شهادت این سردار بزرگ حق مطلب را ادا کنیم.

سردار شهید سلیمانی در امنیت ما نقشی بی بدیل داشت و در همین راستا هم در دوران دفاع مقدس به عنوان یک فرمانده در خط مقدم برای صیانت از مرزهای کشور و دفاع از شرف و ناموس کشور جانفشانی کرد و هم پس پایان این دوران در قامت فرماندهی سپاه قدس در سراسر مرزهای ما و در خارج از مرزهای کشور برای تأمین امنیت ملی جانفشانی کرد. با همت بلند سردار شهید سلیمانی  حکومت داعش به پایان رسید و البته  افرادی که به دنبال تهدید امنیت ملی بودند نیز زمین گیر شدند.

سردار سلیمانی یک فرمانده و مجاهد تمام عیار در شرق و غرب کشور  بود و سربازان و نیروهایی که در کنار وی خدمت می کردند، روحیه ای همچون روحیه سردار داشتند و خدا را شاکریم که  حضور ایشان و تشکیل آن مجموعه ظرفیت بزرگی برای امنیت ملی کشور شد.

تصاویر مرتبط