چهارشنبه ۱۳۹۸/۰۶/۲۷

قهرمان ووشو جوانان آسیا از مسیرش در ووشو می گوید

جا پای برادر

همین سه سال پیش بود که در رقابت های قهرمانی جوانان آسیا و جهان آرمین افراز درخشید که با اقتدار مدال طلا را به خود اختصاص داد و حالا پس از گذشت سه سال برادرِ کوچکترش آرمین بر سکوی قهرمانی جوانان آسیا قرار گرفته و جا پای برادر گذاشته‌است.

آرمین! چطور شد که به رشته ورزشی ووشو روی آوردی؟

چون آرمین، برادر بزرگترم به باشگاه می‌رفت، من هم یک بار با او به سالن ووشوی میهن در شهر الوند رفتم که به این رشته رزمی علاقه‌مند شدم.

 

پس سالن میهن مسیری شد برای قرارگرفتن بر سکوی قهرمانی آسیا؟

بله؛ چون پس از مدتی کوتاه در مسابقات قهرمانی استان بر همه حریفان غلبه کردم و در مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور در رشته ووشو که به میزبانی الوند برگزار شد به مدال طلا رسیدم و پس از 6 مرحله اردو در تهران، قم، هرمزگان، تهران، شهرکرد و باز هم تهران به عنوان نفر اصلی تیم ملی ووشو جوانان در وزن 52- راهی مسابقات قهرمانی آسیا در برونئی شدم.

 

ولی در مسابقات المپیاد استعدادهای برتر در وزن 45- کیلوگرم به مقام قهرمانی رسیده بودی؟

بله؛ حتی در مسابقات درون اردویی در وزن 48- کیلوگرم هم ملی پوش شدم؛ اما به تشخیص کادر فنی با توجه به شرایط وزنم که بالا بود به وزن 52- کیلوگرم آمدم و پس از سه پیروزی در مقابل نفر اصلی در این وزن به عضویت تیم ملی درآمدم.

 

مسابقات قهرمانی آسیا چطور بود؟

این رقابت‌ها از سطح بسیار بالایی برخوردار بود. من در اولین بازی به مصاف حریفی از هنگ کنگ رفتم که با اختلاف در دو راند به برتری رسیدم و راهی مرحله نیمه نهایی شدم که در این مرحله نیز رو در روی ووشوکاری از هند رفتم که او را هم به راحتی از پیش رو برداشتم و راهی دیدار نهایی شدم.

 

حریفت  در فینال هم که بسیار نامدار و قدرتمند بود؟

کاچ کین، از ویتنام حریفی بود که در فینال پیش رو داشتم که او قهرمانی نوجوانان جهان در برزیل را در کارنامه داشت و در نیمه نهایی نیز سد ووشوکار سرسختی از قزاقستان شده‌بود که او را نیز در دو راند از پیش رو برداشتم و به مدال طلا رسیدم.

 

آرمین چه نقشی در این قهرمانی داشت؟

 

همواره برادرم به من کمک می‌کرد و می‌گفت چون تمرین‌های سختی را مشت سر گذاشتی به موفقیت می‌رسی و در حین مسابقات نیز همواره به من انگیزه می‌داد که باعث بالا رفتن روحیه من شد .

 

مسابقات بعدی که پیش رو داری چه رقابت‌هایی است؟

سال آینده باید در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در مراکش حضور یابم که در حال حاضر مجوز حضور در اردوی تیم ملی را به دست آورده‌ام و امیدوارم پس از مسابقات درون اردویی به عنوان نفر اصلی در مسابقات جهانی نیز حاضر شوم و مثل مسابقات قهرمانی آسیا افتخار بیافرینم.

تصاویر مرتبط