چهارشنبه ۱۳۹۸/۰۶/۲۷

پیام شهر، ساز و کار مدیریت شهری در آستانه سال جدید تحصیلی را اعلام می‌کند؛

فرش قرمز برای بهار دانش

هر سال در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز بهار دانش، شهرداری قزوین با تشکیل ستاد مهر و تعیین وظایف هریک از سازمان‌های زیرمجموعه خود به استقبال بهار دانش می رود، امسال هم این ستاد در شهرداری قزوین تشکیل شده‌است و فعالیت آن تا نیمه مهرماه امسال ادامه دارد. این ستاد که به ریاست وحید مقدم سلیمی، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین ایجاد شده‌، لکه گیری آسفالت، ترمیم ترانشه، توقف حفاری ها، کنترل دستفروشان، ساماندهی سد معابر صنفی و ساختمانی، اتمام پروژه‌های عمرانی و اصلاح هندسی و تثبیت نیوجرسی و همچنین برقراری تعامل ویژه با نیروی انتظامی و پلیس راهور و دستگاه‌های خدمات رسان از موضوعات مهم مورد بررسی در جلسات ستاد مهر بوده‌است.

نقاشی دیوار مدارس

علاوه بر پاکسازی و نظافت ویژه شهر، پیرایش و بهسازی فضای سبز شهری و استقرار خودروهای امدادی آتش نشانی که به ترتیب از وظایف ویژه سازمان های پسماند، پارک‌ها و فضای سبز و آتش نشانی است، سازمان زیباسازی هم کار چاپ و نصب بنر در سطح شهر با موضوع آغاز سال جدید  تحصیلی،  فضاسازی شهری با استفاده از ابزار های تبلیغاتی، اجرای نقاشی دیواری در بیش از 20 مدرسه دولتی و واگذاری ابزارهای تبلیغاتی به اداره کل آموزش و پرورش برای تبلیغات محیطی همزمان با فرارسیدن سال جدید  تحصیلی  را بر عهده دارد.

آماده‌سازی ملزومات ترافیکی

اما، خط‌کشی  طولی به متراژ 70 هزار متر  و خط کشی عرضی معابر سطح شهر، خط کشی گذرگاه های عابر پیاده مقابل 35 مدرسه برای عبور ایمن دانش آموزان، اجرای طرح پلیس مدرسه در معابر حادثه خیز، اجرای همایش همیار پلیس با مشارکت پلیس راهور، شست و شوی ملزومات ترافیکی و نوسازی و بهسازی چراغ های عابر پیاده و چراغ های راهنمایی سطح شهر از اقدامات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین درآستانه بازگشایی مدارس به شمار می رود.

همچنین اجرای طرح عابریار در سه تقاطع سطح شهر با استفاده از تن پوش‌های عروسکی و نیروی انسانی و اهدای اقلام کمک آموزشی به دانش آموزان و رنگ آمیزی سرعت گاه‌ها  از دیگر وظایف سازمان حمل و نقل و ترافیک برای استقبال از بهار دانش است.

 

اتوبوس های رایگان در روز اول مهر

سازمان اتوبوسرانی هم که شاخص‌ترین خدمت خود را به دانش‌آموزان در روز اول مهر ارائه می‌دهد، در این روز ناوگان اتوبوسرانی را در تمامی مسیرها به صورت رایگان در دسترس دانش آموزان قرار می‌دهد. همچنین 200 دستگاه مینی بوس تحت نظارت سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین برای سرویس مدارس سطح شهر در نظر گرفته شده است. علاوه بر این خدمات، سازمان اتوبوسرانی در طول سال آماده همکاری با اداره کل آموزش و پرورش و ارائه خدمات به دانش آموزان است.

نظارت بر سرویس مدارس

آماده سازی سرویس مدارس از طریق پنج هزار نفر ساعت، دوره آموزشی ویژه  رانندگان و پیمانکاران سرویس مدارس، ارتقای مدل خودروهای سرویس مدارس و الزام خودروها به داشتن معاینه فنی، کپسول آتش نشانی و جعبه کمک های اولیه برای ارتقای کیفی خودروهای سرویس مدارس و نظارت بر عملکرد رانندگان از وظایف سازمان تاکسیرانی در آستانه بازگشایی مدارس است.

 

تصاویر مرتبط