سه‌شنبه ۱۳۹۸/۰۷/۰۲

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین پیش بینی کرد؛

حضور ۵۲ هزار قزوینی در همایش اربعین

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین با ابراز رضایت از شهرداری که در پشتیبانی و ایجاد زیرساخت مراسم اربعین هزینه کرده‌است، پیش‌بینی کرد امسال آمار زائران قزوینی سه برابر شود.

به گزارش پیام شهر؛ سعید خورشیدی در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: این ستاد حدود سه سال است در استان تشکیل شده است و سال گذشته ۶۲ موکب در سامانه عتبات عالیات برپا شده بود که در ۳۶ نقطه در ۶ قرارگاه از استان قرار داشت.

او افزود: قرارگاه طریق‌الحسین(ع)، نجف اشرف، مسیب عراق و کربلا از جمله این موکب‌ها بود که در مجموع ۲۵۳ هزار زائر در ۶ قرارگاه استان اسکان یافتند که یک میلیون و ۳۵۵ هزار وعده غذایی بین مردم توزیع شد.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین ادامه داد: اربعین سال گذشته در مجموع ۶ میلیارد تومان مردم استان به زائران خدمات ارائه کردند و دسته عزاداری بزرگ مردم قزوین در شب اربعین برگزار شد که یکی از معدود دسته‌هایی بود که مجوز حرکت دریافت کرد.

خورشیدی اضافه کرد: امسال تاکنون ۸۵ موکب در سامانه ما ثبت شده و برنامه‌ریزی ما بر اساس نزدیکی موکب‌‌ها و تجمیع خدمات در آن‌ها برای بهره‌مندی زائران از انواع خدمات در هر موکب است.

او تصریح کرد: با توجه به حذف ویزا برای زائران اربعین پیش‌بینی می‌شود تا سه برابر جمعیت سال گذشته که ۱۸ هزار نفر از استان بود، از همایش اربعین استقبال شود.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین خاطرنشان کرد: موکب ها از حدود دهم مهرماه تا یک روز پس از اربعین به زائدان خدمات‌رسانی می‌کنند.

خورشیدی در پاسخ به سئوالی مبنی بر سوءاستفاده سیاسی در همایش اربعین در آستانه انتخابات بیان کرد: اجازه بهره‌برداری سیاسی و دخل و تصرف در موکب‌ها را به کسی نمی‌دهیم.

او اضافه کرد: شهرداری از نهادهایی است که به خوبی ورود کرده و در پشتیبانی و ایجاد زیرساخت مانند سرویس بهداشتی، پتو، چادر و وسایل برقی مبالغی پرداخت کرده است.

این مسئول با اشاره به فضاسازی شهری اربعینی به وسیله شهرداری در سال گذشته تصریح کرد:  مدیریت سیستم حمل و نقل مرز مهران در دست اتوبوسرانی قزوین به عنوان مسئول کشوری است که زائران را به خاک عراق منتقل می‌کند.

تصاویر مرتبط