جمعه ۱۴۰۰/۱۰/۰۳

فصیحی رامندی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:

بودجه شهرداری قزوین باید واقعی و قابل تحقق باشد

شهرداری باید نسبت به بستن بودجه ای برای سال 1401 اقدام نماید که قابل تحقق و قابل دفاع باشد. فرج اله فصیحی رامندی رییس شورای اسلامی شهر قزوین طی سخنانی با بیان این مطلب در جلسه اخیر شورا افزود: از شهرداری قزوین درخواست داریم تا در تنظیم بودجه دقت ویژه ای شود و بودجه ای واقعی و بدون حباب برای سال 1401 ارایه شود.

وی خاطر نشان کرد: لزومی ندارد بودجه 1400 میلیارد تومانی تنظیم شود، اما تحقق پیدا نکند.

فصیحی رامندی ادامه  داد: اگر بودجه واقعی نباشد مجبور خواهیم بود از بودجه عمرانی برای بخش جاری هزینه کنیم و این موضوع می تواند باعث نیمه کاره ماندن پروژه های عمرانی در شهر شود.

رییس شورای شهر قزوین در ادامه با تبریک روز حمل و نقل عمومی، از تلاش های سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافيک، مدیران عامل سازمان های نظارت بر تاكسيراني اتوبوسراني، حمل و نقل و ترافيک و پايانه هاي مسافربري شهرداری قدردانی و با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات به شهروندان تصریح کرد: اهمیت نقش و جایگاه فعالین این حوزه بر هیچکس پوشیده نیست.

 

از ظرفیت رانندگان حمل و نقل عمومی در فرهنگ شهروندی استفاده شود

رانندگان سیستم حمل و نقل عمومی به  دلیل ارتباطات روزانه با شهروندان نقش تاثیرگذاری در آموزش و ارتقای فرهنگ شهروندی دارند.

مهری السادات تقوی، رییس کمیسیون شهرسازی املاک و حقوقی پارلمان محلی قزوین نیز ضمن تبریک روز حمل و نقل به زحمت کشان این عرصه اظهار کرد: ۲۶ آذر به عنوان روز ملی حمل و نقل نامیده شده که این روز یادآور صدور فرمان امام راحل «ره» در زمینه اعزام کامیونها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالاهای وارداتی از مبادی دریایی کشور و هدف آن آگاهسازی جامعه از نقش و جایگاه بخش حمل و نقل در اقتصاد ایران است.

وی افزود: حمل و نقل یکی از سرمایه های بزرگ کشور است و رانندگان نیز سنگ صبور مردم بوده و می توانند با آرامش خود و انتقال آن به جامعه باعث احساس امنیت به شهروندان شوند.

تقوی با بیان اینکه باید از ظرفیت رانندگان در سیستم حمل و نقل عمومی برای ارتقای فرهنگ شهروندی استفاده نمود خاطرنشان کرد: رانندگان تاکسی و اتوبوس با ارتباط موثر و نزدیک با مردم می توانند در آموزش حقوق شهروندی نقش کلیدی و تاثیرگذاری را ایفا کنند.

رییس کمیسیون شهرسازی املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین  بیان کرد: اگر بتوانیم رانندگان تاکسی و اتوبوس را در زمینه حقوق شهروندی آموزش دهیم و از آنها بخواهیم آموخته های خود را به صدها مسافر منتقل کنند به رسالت مهم اطلاع رسانی و آموزشی خود در بخش فرهنگ سازی عمل کرده ایم.

تسریع در پرداخت معوقات رانندگان آژانس و پرسنل شرکتی شهرداری قزوین

مطالبات و معوقات رانندگان آژانس شاغل در شهرداری قزوین و معوقات فروردین ماه پرسنل شرکتی در اسرع وقت پرداخت گردد.

حسین صلح جو عضو شورای  اسلامی شهر قزوین نیز طی سخنانی در این جلسه اظهار کرد: مطالبات معوق رانندگان آژانس شاغل در شهرداری قزوین باید به سرعت پرداخت گردد.

وی همچنین خواستار پرداخت معوقات فروردین ماه برخی از پرسنل شرکتی در شهرداری قزوین شد.

صلح جو در بخش دیگری از جلسه  خواستار توجه شهرداری قزوین در خصوص تکمیل پروژه های نیمه تمام در شهر قزوین شد و گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام باید در اولویت اقدامات شهرداری قزوین باشد چرا که به مردم وعده داده ایم و باید به آن عمل نماییم.

وی افزود: تکمیل پروژه هایی از جمله خانه فرهنگ در ناصر آباد و چوبیندر که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و همچنین خانه تئاتر شهر قطعا بار مالی کمتری بر گردن شهرداری و شهروندان خواهد داشت.

 

مخازن سوخت گاز تاکسی ها بازبینی و بررسی شود

تاریخ مصرف برخی مخازن سوخت سی ان جی تاکسی های شهری پایان یافته و باید برای رفع این مشکل اطلاع رسانی و تسهیل گری شود.

 علی فرمانی، رییس کمیسیون خدمات شهری نظارت و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین نیز با تبریک روز ملی حمل و نقل به فعالین این حوزه اظهار کرد: در تاریخ تحولات کشور عزیزمان، روزها و ایام سرنوشت سازی بودهاند که نقشی تعیین کننده در شکلگیری و انسجام شبکه حمل و نقل کشور داشته اند و 26 آذر سال 1362 نیز از آن جمله است. این روز، روز قدردانی از خدمات ارزشمند رانندگان و سایر دست اندرکاران و شاغلان بخش حمل و نقل کشور و فرصتی مناسب برای بازنگری نیازها و مشکلات این بخش است.

فرمانی در ادامه سخنانش با اشاره به مشکلات موجود در سطح شهر برای رانندگان تاکسی گفت: نظارت بر ایستگاه  تاکسی ولیعصر (عج) ،  استفاده از سرعت گیرهای استاندارد در سطح شهر و توجه به دغدغه های معیشتی و سایر موارد از این دست باید مورد توجه مدیریت شهری قزوین قرار گیرد.

فرمانی همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه تعدادی از مخازن سوخت گاز در تاکسی ها تاریخ مصرف و اعتبارش پایان یافته و نیاز است تا  مالکان خودروها مجداد نسبت به تهیه  مخازن اقدام کنند.

 فرمانی گفت: وجود این مخازن در تاکسی ها مانند یک بمب است که ممکن است هرلحظه منفجر شود،  لذا وظیفه داریم در این خصوص اطلاع رسانی و تسهیل گری کنیم که این مشکل برطرف شود.

 

غیر واقعی و حبابی بودن بودجه باعث عدم تامین خواسته های شهر و شهروندان خواهد شد.

محسن حق شناس نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین نیز طی سخنانی اظهار کرد: حبابی کردن بودجه تاثیرات نامطلوبی بر روند فعالیتها خواهد داشت که به عنوان مثال از  یک اثر مخل آن،  رانت حضور نیروی انسانی مازاد و ورود و حضور  پرسنل  غیر نیاز  به مجموعه  است.

 وی افزود: این موضوع با شعارهای شورای ششم و شهردار قزوین در تعارض است، چرا که مردم به شهرداری عوارض می دهند تا خواسته های شهر و آنان  تامین شود نه اینکه ما خود را تامین کنیم، وقتی بودجه غیر واقعی باشد و محقق نشود یعنی اینکه به جای شهر ونیاز های آن خود را تامین کرده ایم.

حق شناس تاکید کرد: ما بودجه ای می خواهیم که خواسته های شهروندان تامین شود.

وی با بیان اینکه هیچ کسی مخالف افزایش رقم بودجه نیست افزود: بودجه باید واقعی تنظیم شود چرا باید چیزی نوشته شود که  وجود خارجی ندارد؟ و می دانیم که محقق نمی شود !.

نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین، در بخش دیگری از جلسه خواستار توجه شهرداری قزوین پیرامون تکمیل دو پروژه نیمه کاره خانه های فرهنگ در ناصرآباد و چوبیندر شد و گفت: اعضای شورای تاکید دارند که تکمیل دو پروژه خانه فرهنگ ناصرآباد و چوبیندر و همچنین خانه تئاتر شهر در اولویت اقدامات شهرداری قزوین و تزریق اعتبار قرار گیرد تا بتوانیم هرچه سریعتر این پروژه ها را تحویل شهروندان دهیم.

 

بودجه رفاهی پرسنل شهرداری قزوین بازبینی و افزایش یابد

به منظور رفاه حال پرسنل شهرداری ضرورت دارد در بودجه سال آینده رقم اعتبار بودجه رفاهی پرسنل شهرداری بازبینی شود و افزایش یابد.

ولی چگینی رییس کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا با بیان این مطلب اظهار کرد: به منظور رفاه حال بیشتر پرسنل شهرداری قزوین لازم است تا در بودجه رفاهی پرسنل در سال آینده بازبینی مجدد صورت گیرد و در این خصوص توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی همچنین خواستار پرداخت معوقات فروردین ماه نیروهای شرکتی در شهرداری قزوین شد.

چگینی در بخش دیگری از جلسه که به بررسی لایحه توافق شهرداری قزوین با لشکر 16 زرهی اختصاص داشت گفت: تصویب این لایحه توافق بسیار خوبی برای شهرداری خواهد بود البته باید مواردی از قبیل اینکه نهرهای متروکه و قنوات در سهم شهرداری لحاظ شود و سهم آب منطقه ای در رودخانه در سند قید شود باید مد نظر قرار گیرد.

وی در این جلسه که با حضور روسای سازمانهای حمل و نقل شهرداری قزوین به مناسبت گرامی داشت روز حمل و نقل صورت گرفت با تبریک این ایام به جامعه حمل و نقل و رانندگان گفت: ما دست بوس همه رانندگانی هستیم که در همه شرایط سختی در زمینه حمل ونقل فعالیت می کنند.

 

نقش رانندگان تاکسی در تبیین مسایل فرهنگی

ظرفیت ارتباط روزانه و چهره به چهره رانندگان ناوگان حمل ونقل عمومی در نهادینه نمودن بسیاری از موضوعات فرهنگی می تواند بسیار اثر گذار باشد.

قاسم اللهیاری سخنگو و رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین نیز با بیان این مطلب اظهار کرد: صنعت حمل و نقل نقش بسیار زیادی در اقتصاد کشور دارد و در این میان زحمات رانندگان ناوگان حمل ونقل عمومی در جابجایی بار و مسافر بسیار ارزشمند است.

وی تاکید کرد: در مقطعی که حوزه حمل بار با اختلال روبه رو شده بود همگان بر جایگاه و اهمیت این قشر زحمت کش پی بردند.

اللهیاری اظهار داشت: تاکسیرانان عزیز به دلیل  ارتباط چهره به چهره ای که با مردم دارند در نهادینه نمودن بسیاری از موضوعات فرهنگی می توانند اثر گذار باشند.

 

صنعت حمل و نقل عمومی بستری برای توسعه پایدار است

صنعت حمل و نقل عمومی می تواند بستری برای ایجاد توسعه پایدار و کاهش فاصله طبقاتی باشد.

مهدی مهدی خانی رییس کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر نیز اظهار کرد: توجه به حمل و نقل به عنوان جزو لاينفك از زندگي انسان، به دليل ابعاد همه جانبه اي كه با جامعه دارد یکی از موضوعات مورد اهتمام در همه کشورها محسوب می شود.

وی افزود: حمل و نقل می تواند بستری برای ایجاد توسعه پایدار و کاهش فاصله طبقاتی باشد.

مهدی خانی خاطر نشان کرد: ارایه خدمات به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه از طریق سیستم حمل و نقل عمومی از آن دسته مواردی است که می تواند منجر به کاهش فاصله طبقاتی شود.

دبیر شورای اسلامی شهر قزوین با تاکید بر اینکه توجه به بستر حمل و نقل یکی از اولویت های بسیاری از جوامع است گفت: ما هم در استان قزوین افتخار داریم که در خدمت رانندگان فهیم و ارزشمند هستیم و بایستی از زحمات آنها به نحو شایسته قدردانی شود.

وی در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی لایحه توافق با لشگر 16 زرهی اختصاص داشت گفت: در زمین هایی که موضوعات متنوع زیاد دارد باید جدول سرانه تفکیکی داشته باشیم، لذا شهرداری قزوین در خصوص این توافق باید سرانه تفکیکی را تهیه و ارایه نماید.

تصاویر مرتبط