دوشنبه ۱۳۹۸/۰۴/۳۱

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری:

اعتبارات فرهنگی شهرداری به مسائل زنان اختصاص یابد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بر ضرورت بهره‌مندی بیشتر از اعتبارات فرهنگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای حوزه زنان تاکید کرد و گفت: از مدیریت شهری قزوین خواسته‌ایم اعتبارات خود را در راستای مسائل اولویت‌دار حوزه زنان و خانواده هدایت کنند.

به گزارش پیام شهر؛ صدیقه ربیعی در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در تلاش هستیم تمام شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را در راستای مسائل کلیدی و هدفمند حوزه زنان هدایت کنیم و اعتبارات آن‌ها را به این سمت سوق دهیم.

او با بیان اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ظرفیت زیادی برای فعالیت در این حوزه دارند، افزود: در گذشته توجه جدی به بهره‌مندی از اعتبارات فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها نمی‌شد اما در دوره جدید در این راستا اقدام کرده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: بسیاری از موضوعات فرهنگی توسط شهرداری قزوین اجرا شده و از مجموعه مدیریت شهری خواسته‌ایم برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خود را در راستای مسائل اولویت‌دار استان در حوزه زنان و خانواده پیش ببرند.

ربیعی، درباره این اولویت‌ها توضیح داد: خانواده‌های زن‌سرپرست، زنان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار، نرخ بیکاری زنانِ در سن فعالیت، کاهش نرخ ازدواج و پایین بودن سطح بهداشت و سلامت از جمله اولویت‌هایی محسوب می‌شود که در حوزه زن و خانواده در استان برای آن برنامه‌ریزی شده است.

او ادامه داد: ۴۰ هزار زن سرپرست خانوار در استان وجود دارد که ۲ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و ۱۸ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در بخش دیگری از سخنانش به موضوع عفاف و حجاب پرداخت و گفت: عفاف و حجاب را باید در درون افراد از سنین کودکی و نوجوانی و جوانی درونی کرد و نباید به اجبار باشد؛ زیرا پاسخ درستی نمی دهد و اقدامات باید نرم باشد و روی فرهنگ و بینش افراد کار شود.

ربیعی بیان کرد: در طرح توسعه مشاغل خانگی که اعتبارات آن به زنان اختصاص یافته، اولویت با زنان سرپرست خانوار مناطق محروم است‌.

او با اشاره به اینکه ۱۲۳ زن تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند، تصریح کرد: به زنان سرپرست خانوار که آموزش دیده‌اند و مهارت لازم را کسب کرده‌اند تسهیلات حمایتی اشتغال اختصاص می‌یابد و تا زمانی که درباره استقلال و توانمند شدن این زنان اطمینان حاصل نشود، از چرخه حمایت خارج نمی‌شوند.

تصاویر مرتبط