سه‌شنبه ۱۳۹۸/۰۶/۱۲

در هفته دولت رخ داد؛

بهره برداری از 21 پروژه شهروند محور شهرداری قزوین

سرپرست شهرداری قزوین گفت: بهره برداری از پروژه های شهروند محور با رویکرد توزیع عادلانه امکانات به خصوص در مناطق کم برخوردار شهری در دستور کار قرار دارد.

محمد درافشانی افزود: همزمان با فرارسیدن هفته دولت و آیین بزرگداشت هفته فرهنگی قزوین، مدیریت شهری قزوین ۲۱ پروژه زیرساختی را در حوزه های عمرانی، خدمات شهری، گردشگری، فرهنگی، فناوری اطلاعات و حمل و نقل افتتاح کرد.

او خاطرنشان کرد: فاز دوم بوستان امام علی (ع)، ساختمان ناحیه آزادگان، فاز دوم بوستان میرداماد، اتوبوس گردشگری، آمبولانس ویژه معلولان و جانبازان و پروژه های دوربرگردان سید حسن نصراله، باغ حاره ای، نخستین سرویس بهداشتی مجهز به اتاق مادر و کودک از پروژه هایی بود که شهرداری قزوین همزمان با هفته دولت و آیین بزرگداشت هفته فرهنگی قزوین مورد بهره برداری قرار داد.

 به گفته درافشانی، بلوار فرهنگ ناحیه منفصل شهری دانش، اصلاح هندسی و افتتاح خیابان شهید شهرآرا و تقاطع ایران- پیروزی، نصب پل عابر پیاده شهید لشگری، پیاده رو خیابان شهید طالقانی و ساختمان نگهبانی و سردرب منطقه دو شهرداری از دیگر پروژه های افتتاح شده بود.

او با اشاره به پروژه های حوزه فناوری اطلاعات، از شبکه فیبر نوری شهرداری قزوین، پروژه ثبت درخواست های الکترونیکی شهروندان(شهروند سپاری) و راه اندازی میز خدمت حضوری و الکترونیکی، سامانه ثبت گزارشات الکترونیکی مهندسان ناظر، راه اندازی نسخه تبلتی سامانه شهرسازی برای استفاده کارشناسان بازدید شهرداری، تجهیز نواحی منفصل شهری به ارائه خدمات نوین به شهروندان نواحی و کتابخانه سیار به عنوان دیگر پروژه هایی یاد کرد که همزمان با هفته دولت و هفته فرهنگی قزوین به بهره برداری رسید.

اجرای پروژه های شهرداری طبق برنامه ریزی

حکمت اله داودی، رییس شورای اسلامی شهر قزوین هم در آیین بهه برداری از این پروزه ها با بیان این مطلب که مجموعه مدیریت شهری در سال جاری برنامه های اجرایی، عمرانی، فرهنگی و ترافیکی فراوانی تدوین کرده که طبق برنامه ریزی در حال انجام است، افزود: مجموعه مدیریت شهری درصدد است، قزوین در افق ۱۴۰۴ شهری الکترونیک باشد، از این رو با ایجاد خدمات الکترونیکی در سازمان فناوری اطلاعات خدمات چهره به چهره را کاهش و در آینده ارائه پروانه های ساختمانی نیز با این سیستم انجام می شود.

رییس شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: پروژه های بزرگ دیگر مجموعه مدیریت قزوین نیز طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای سال ۹۸ در حال انجام است.

تصاویر مرتبط