دوشنبه ۱۳۹۸/۰۸/۱۳

انتخاب شهردار درایستگاه آخر؛

سیاوش طاهرخانی سکاندار عمارت بلدیه شد

پس از استعفای علی صفری، شهردار سابق قزوین که حدود سه ماه از آن می‌گذرد، اعضای پارلمان پس از مدت‌ها بررسی توانمندی نامزدهای پست شهردار در نهایت شامگاه سه‌شنبه گذشته در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین که با دستور کار رای‌گیری برای انتخاب شهردار، بررسی مصوبات کمیسیون‌های تخصصی شورا و نامه‌های واصله برگزار شد، بااکثریت آراء" سیاوش طاهرخانی" را به عنوان سکاندار عمارت بلدیه انتخاب کردند.

به گزارش پیام شهر؛ علی صفری که در اولین روزهای کاری شورای پنجم به عنوان شصت و دومین شهردار قزوین از سوی اعضای شورای پنجم اسلامی انتخاب شد؛ در اول مرداد ماه امسال از این منصب استعفا داد. پس از استعفای او، محمد درافشانی، مدیر عامل سازمان فرهنگی- ورزشی شهرداری قزوین برای مدت سه ماه به عنوان سرپرست شهرداری قزوین شد تا اعضای پارلمان بتوانند صلاحیت نامزدهای تصدی عمارت بلدیه قزوین را بررسی کنند.

در این مدت غلامحسین شیری، عباسعلی مدیح، آتوسا مومنی، رضاعسگری، سیاوش طاهرخانی، حسن آصفی، فریبرز کریمی و مازیار علوی نامزدهای تصدی پست شهرداری قزوین بودند که با حضور در جلسات شورای اسلامی شهر قزوین در طول چند هفته برنامه‌ها، شناسنامه کاری و توانمندی‌های خود را در معرض قضاوت اعضای شورا قرار دادند که در حین بررسی کارنامه نامزدها، رضا عسگری، حسن آصفی و آتوسا مومنی انصراف خود را اعلام کردند.

سرانجام پس از بررسی‌های متعدد در جلسه علنی شورا با رای گیری مخفی 5 نفر از اعضاء به سیاوش طاهرخانی رای داد و بدین ترتیب منتخبان مردم در شورای شهر قزوین، کلید شهر قزوین را به شصت و سومین شهردار واگذارکردند.

"سیاوش طاهرخانی" که از مدیران بومی استان محسوب می‌شود، متولد 1345 و دارای مدرک فوق لیسانس رشته فقه اسلامی و کاردانی شهرسازی است و در پرونده کاری خود مسئولیت‌هایی چون مشاور استاندار و مدیرکل امور مالی استانداری، فرماندار شهرستان تاکستان، شهردار شهرهای تاکستان، شال، محمود آباد نمونه و محمدیه، مشاور استاندار و دبیر انطباق شوراهای اسلامی شهر، قائم مقام حمل و نقل در سازمان شهرداری‌های تهران، رئیس دانشگاه علمی- کاربردی، مسئول ستاد بازسازی مناطق زلزله زده الموت و نماینده فرماندار را در امور باغستان‌های قزوین به همراه دارد.

در جلسه علنی شورای شهر که با سخنان رییس شورا برای معرفی نامزدهای تصدی پست شهرداری آغاز شد، برخی اعضا درباره روند رای‌گیری پیشنهادهایی ارایه دادند. در این میان احدچگینی خواهان آن بود که اعضا ابتدا به دو نامزد رای دهند و در مرحله بعد از میان دونفری که آرا بیشتری کسب کرده‌اند، یک نفر به عنوان شهردار انتخاب شود.

البته منیره سادات قوامی  و فصیحی رامندی نیز  با این روش موافق بودند. درنهایت بناشد برروی این موضوع رای گیری شود که با رای 5تن ازاعضا مقرر شد که شهردار در یک مرحله رای‌گیری انتخاب شود.

پس از انتخاب سیاوش طاهرخانی به عنوان شهردار، احد چگینی درباره زمانبندی برای ابلاغ شهردار جدید تذکراتی داد و عنوان کرد: براساس قانون سرپرست تنها می‌تواند سه ماه در این منصب باقی بماند که این زمان در ششم آبان به اتمام می‌رسد و به طور حتم در این فاصله زمانی ابلاغ وزارت کشور آماده نمی‌شود.

  البته رییس شورا اعلام کرد که براساس قانون با وجود پایان یافتن زمان سرپرست شهردار ادامه فعالیت او تا استقرار شهردار منع قانونی ندارد.

تصاویر مرتبط