سه‌شنبه ۱۳۹۹/۰۲/۲۳

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

بارش های بهاری موجب حمله سوسک‌ها به استان قزوین شد

به دلیل افزایش بارش های بهاری و گرم شدن هوا شاهد هجوم سوسک‌های سیاه به مناطقی از قزوین هستیم که این حشرات هیچ خطری ندارند.

قدرت اله مهدی خانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: پیرو دریافت گزارش‌هایی مبنی بر هجوم سوسک به برخی مناطق استان قزوین موضوع از طریق مرکز بهداشت شهرستان تاکستان بررسی و زوایای مختلف آن مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: امسال در کوتاه مدت 5/8 درصد و میانگین دراز مدت ۴۲ درصد بارش‌های استان افزایش یافته و مشاهده این پدیده‌ها عادی است و نگرانی ندارد.

وی اضافه کرد: این حشرات معمولاً در مراتع زندگی می‌کنند و دیده می‌شوند و علاقه زیادی به نور دارند و با خاموشی هوا به سمت نور حرکت می‌کنند که به همین دلیل ورود آنها به مناطق شهری و روستایی بیشتر شده است.

 

مهدی خانی اظهار داشت: مشاهده این سوسک‌ها در مناطقی از شهرهای شال، اسفرورین، تاکستان و بویین زهرا بیشتر از مناطق دیگر است و شاید فقط برای مردم مشاهده آنها کمی ناخوشایند باشد اما هیچ خطر و آُسیبی ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: این حشرات هیچ خطری ندارند و عمر آنها کمتر از ۴۰ روز است و نیازمند سمپاشی نیست؛ اما به دلیلی نگرانی مردم و درخواست‌هایی که برای نابودی آنها واصل شده جلسه‌ای تشکیل خواهد شد تا در صورت لزوم برای سمپاشی اقدام شود.

وی اظهار داشت: در این شرایط جوی و گرم شدن هوا افزایش مشاهده حشرات طبیعی است که در سال گذشته هم شاهد پروانه‌هایی در استان بودیم.

مهدیخانی اضافه کرد: با توجه به افزایش بارش‌ها انتظار می‌رود امسال با پدیده‌هایی چون افزایش کنه، تب کنگو باشیم که برای مقابله با آن آمادگی داریم.

تصاویر مرتبط