سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۰۹

با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قزوین؛

نام شهید مدافع سلامت، زینت بخش کوچه ای در قزوین می شود

سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر قزوین در سال جاری که ریاست آن را حکمت اله داودی برعهده داشت؛ همزمان بود سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) اسوه صبر و مقاومت و روز پرستار. به همین بهانه و به منظور گرامیداشت مقام والای پرستاران، ضمن حضور تعدادی از پرستاران بیمارستان‌های قزوین در جلسه علنی پارلمان محلی این شهر، از تلاش های بی دریغ جامعه پرستاری به ویژه در مبارزه با بیماری کووید 19 تقدیر شد. همچنین در این جلسه با تصویب اعضای شورا، يك معبر در قزوين به نام شهید سلامت مزين شد.؛ براین اساس مقرر شد؛ یکی از کوچه های شهر قزوین (کوچه پرواز در بلوارشهید بهشتی )به نام شهید خدمت "حسن میانه ساز" یکی از شهدای مدافع سلامت قزوین نامگذاری شود.

 

پرستاران، پاسداران عرصه سلامت هستند

حکمت اله داودی رییس پارلمان محلی قزوین در ابتدای این جلسه، ضمن گرامیداشت زاد روز باسعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، گفت: پرستاران تلاشگران عرصه سلامت هستند که در راه پرستاری از بیماران به طور شبانه روزی در تلاش بوده و در این روزهای سخت مبارزه با کرونا در خط مقدم این عرصه قرار دارند.

وی با بیان اینکه تلاشهای این قشر زحمتکش ستودنی و قابل تقدیر است، بر عدم تجمع و دورهمی ها توسط مردم تاکید و بیان کرد: طبق توصیه ستاد مبارزه با کرونا تجمع و دورهمی ها باعث روند صعودی این بیماری در کشور می شود، بنابراین خانه نشینی و قرنطینه و عدم حضور در دورهمی ها می تواند بهترین کمک  و خدمت به کادر درمان باشد.

 داودی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با کمک مردم و رعایت اصول بهداشتی و پروتکل ها از وضعیت قرمز به نارنجی رسیده ایم و با استمرار این روند وضعیت بهتری خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی لوایح شهرداری قزوین اختصاص داشت، از شهرداری خواست نسبت به برگزاری مزایده برای پروژه بادامستان  اقدام کند.

داودی همچنین در خصوص توافق و تفکیک یک قطعه زمین در بلوار شهید سردار قاسم سلیمانی، خواستار ارائه نقشه کروکی و مشخص شدن تمام سهم شهرداری و مالک در این تفکیک شد و گفت: این لایحه برای  روشن شدن برخي موارد  و ارائه کروکی آن عودت داده می شود تا بررسی های بیشتری انجام شود.

 

با کارشناسی مجدد پروژه ستاره پونک موافق هستم

مهدی عبدالرزاقی نایب رییس پارلمان محلی قزوین هم در این جلسه با اشاره به اینکه باید به افکار عمومی پاسخگو باشیم، اظهار داشت: در خصوص پروژه ستاره پونک هیچ یک از اعضاي راضی نیستند که پروژه زیر قیمت فروخته شود؛ بنابراین با کارشناسی مجدد این پروژه موافق هستم.

وی افزود: اگر شهرداری قزوین برای هر سه پروژه بادامستان، پونک و الهیه مشتری دارد، نسبت به برگزاری مزایده اقدام کند.

نایب رییس پارلمان محلی قزوین در بخش دیگری از جلسه که به بررسی لایحه شهرداری قزوین درخصوص توافق و تفکیک یک قطعه زمین در بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی اختصاص داشت، تاکید کرد: باید تمام زوایای این لایحه شفاف و سهم شهرداری و مالک نیز در این تفکیک کاملا مشخص شود.

 وی خاطرنشان کرد: سهم شهرداری از کاربری مسکونی، تجاری و ۵ درصد فضای سبز باید به صورت مشخص و روشن تعیین و کروکی آن نیز به شورا ارائه شود تا در  این خصوص تصمیم گیری کنیم.

به گفته عبدالرزاقی، همچنین باید مالک متعهد شود، سهم فضای سبز را که در توافق ذکر شده لحاظ کند؛ چراکه بارها دیده شده در توافق ها و تفکیک ها این سهم نادیده گرفته شده و مالک فضای سبز را ایجاد نکرده است.

 

پیام پرستاران نویدبخش سلامتی است

زهرا یوسفی رییس کمیسیون خدمات شهری پارلمان محلی قزوین هم در جلسه شورا با اشاره به گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار اظهار داشت: حضرت زینب(س) نقش پرستاری را از بازماندگان حادثه کربلا به جهت تسکین آلام روحی و جسمی داشتند و از طرف دیگر از نهضت و پیام عاشورا پرستاری کردند.

 وی افزود: نامگذاری این روز به نام پرستار قرابت خاصی با سختی ها و مشقاتی که حضرت زینب(س) در واقعه کربلا داشتند، دارد .

به گفته یوسفی، پرستاران در تمامی مراحل کار و تحصیل سختی ها و مشقات زیادی را متحمل می شوند و پیام آنها در جامعه سلامتی است.

 رییس کمیسیون خدمات شهری پارلمان محلی قزوین، ضمن تقدیر از مقام پرستاران، به شرایط سخت بیماری کرونا اشاره کرد وگفت: در این شرایط که همه از روبه رو شدن با بیماران کرونایی واهمه دارند، این عزیزان در خط مقدم ایستاده اند و برای سلامتی بیماران از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

 

 

پروژه ستاره پونک به مزایده گذاشته شود.

 

 محسن حق شناس عضو پارلمان محلی قزوین هم در این جلسه با بیان اینکه باید پروزه ستاره پونک در قالب مزایده واگذار شود اظهار داشت: بانک شهر نمی تواند برای بدهی های خود ملک  یا زمینی را تهاتر کند؛ بنابراین یک واسطه در این موضوع وارد شده تا قانون دور زده شود.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین  در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی لایحه تفکیک و توافق قطعه زمینی در بلوار حاج قاسم سلیمانی اختصاص داشت، بیان کرد: در نقشه ارائه شده مکانی برای فضای سبز اختصاص نیافته است و این موضوع هیچ توجیهی ندارد که مالک در بخشی از پلاکهای مسکونی و تجاری فضای سبز ایجاد کند.

 

 وی تاکید کرد: سهم شهرداری در تمامی بخشهای مسکونی و تجاری و فضای سبز باید مشخص باشد تا بتوانیم تصمیم گیری کرده و رای بدهیم.

حق شناس خاطرنشان کرد: در نقشه ارائه شده هزار و ۵۰۰ متر نسبت به سهم مالک و شهرداری اختلاف وجود دارد که باید به طور دقیق مشخص و سهم شهرداری قزوین نیز تعیین تکلیف شود .

 به گفته وی هیج موقع از جیب شهرداری به نفع مالک کوتاه نیامده ایم و در هیچ توافقی اینگونه نشده است؛ اما در این لایحه گویا شهرداری می خواهد از سهمش کوتاه بیاید.

ملاک عمل در در توافقات قانون باشد

در توافقات و تفکیک قطعات زمین باید قانون ملاک عمل قرار گیرد.

 احد چگینی رییس کمیسیون حقوقی، بازرسی و نظارت پارلمان محلی قزوین هم در این جلسه شورا گفت:در لایحه توافق و تفکیک قطعه زمینی در بلوار شهیدحاج قاسم سلیمانی قانون رعایت نشده یا اگر هم رعایت شده بسترش توافقات قبلی بوده است.

وی افزود: در قطعات و تفکیک های دیگر ابتدا سند به نام شهرداری صادر و سپس سهم مالک پرداخت می شود؛ درحالی که دراین لایحه سند به نام شهرداری صادر نشده است. همچنین بابت تغییر کاربری که باید مبلغی دریافت شود در لایحه موردی ذکر نشده است.

 

 

وی همچنین در خصوص بخش درآمدی این لایحه نیز خواستار شفاف سازی و ارائه اطلاعات از سوی شهرداری قزوین شد.

چگینی همچنین در خصوص سهم فضای سبز در این تفکیک نیز گفت: دو هزار و ۳۰۰ متر باید به فضای سبز اختصاص یابد که در این نقشه به آن اشاره نشده است؛ بنابراین باید نقشه اصلاح و کروکی آن به شورا جهت تصمیم گیری ارائه شود.

همچنین در این جلسه پیمان نامدار رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم با اشاره به وظیفه خطیر پرستاران به بخشی از مشکلات آنان اشاره کرد و خواستار حمایت از این قشر تلاشگر شد.

 

 

 

 

تصاویر مرتبط